Wynalazek dotyczy ażurowego pustaka ściennego mającego zastosowanie w budownictwie, w szczególności do budowy ścian narażonych na zewnętrzne oddziaływania dynamiczne, np. ścian fundamentowych maszyn lub zewnętrznych ścian nośnych budynków zlokalizowanych w pobliżu torowisk kolejowych, tramwajowych czy też szlaków komunikacyjnych o dużym natężeniu ruchu pojazdów kołowych. Pustak ma postać prostopadłościanu z przelotowymi otworami kształtowymi oraz wycięciami na całej wysokości każdej z bocznych ścian. Pustak charakteryzuje się tym, że ma dwa przelotowe otwory (1), z których każdy ma w przekroju poprzecznym kształt figury złożonej z trzech boków prostokąta zamkniętych łamaną umiejscowioną od strony zewnętrznej ściany (4). Łamana jest utworzona z łuków (5) okręgów o jednakowym promieniu i cięciwach (6) usytuowanych w jednej linii o zakończeniach z obu stron stanowiących połowę łuku (5). Długość podstawy (7) prostokąta stanowi krotność cięciwy (6) łuku (5). Przelotowe otwory (1), tworzące wraz z wycięciami (2) bocznych ścian (3) rzędy równoległe do siebie i względem siebie przesunięte, są umiejscowione w równych odległościach od zewnętrznych ścian (4). Ponadto wycięcia (2) bocznych ścian (3) są lustrzanym odbiciem zakończeń przelotowych otworów (1) umiejscowionych z nimi w jednym rzędzie.
Tytuł | Ażurowy pustak ścienny |
Numer zgłoszenia w UP | P.427427 |
Numer prawa wyłącznego | Pat.235427 |
Data zgłoszenia do UP | 2018-10-16 |
Data udzielenia prawa | 2020-05-20 |
Status w UP | Prawo w mocy |
Przedmiotem wzoru użytkowego jest zestaw izolacyjny do okien jednoramowych z szybami zespolonymi zawierający szklaną płytę oraz obwodową uszczelkę, który charakteryzuje się tym, że ma szczelnie osadzone w płycie (1) ze szkła akrylowego przyssawki (3)
Przedmiotem patentu jest wielowarstwowa rura drenażowa z rękawem zewnętrznym z geowłókniny filtracyjnej charakteryzująca się tym, że składa się z rękawa (1), we wnętrzu którego jest kompozytowa wielowarstwowa rura drenażowa o przekroju koła, która
Wydział Budownictwa
Inżynieria lądowa i transport
Copyright © Politechnika Częstochowska. Wszystkie prawa zastrzeżone.