Wynalazek dotyczy ażurowego pustaka ściennego mającego zastosowanie w budownictwie, w szczególności do budowy ścian narażonych na zewnętrzne oddziaływania dynamiczne, np. ścian fundamentowych maszyn lub zewnętrznych ścian nośnych budynków zlokalizowanych w pobliżu torowisk kolejowych, tramwajowych czy też szlaków komunikacyjnych o dużym natężeniu ruchu pojazdów kołowych. Pustak ma postać prostopadłościanu z przelotowymi otworami kształtowymi oraz wycięciami na całej wysokości każdej z bocznych ścian. Pustak charakteryzuje się tym, że ma dwa przelotowe otwory (1), z których każdy ma w przekroju poprzecznym kształt figury złożonej z trzech boków prostokąta zamkniętych łamaną umiejscowioną od strony zewnętrznej ściany (4). Łamana jest utworzona z łuków (5) okręgów o jednakowym promieniu i cięciwach (6) usytuowanych w jednej linii o zakończeniach z obu stron stanowiących połowę łuku (5). Długość podstawy (7) prostokąta stanowi krotność cięciwy (6) łuku (5). Przelotowe otwory (1), tworzące wraz z wycięciami (2) bocznych ścian (3) rzędy równoległe do siebie i względem siebie przesunięte, są umiejscowione w równych odległościach od zewnętrznych ścian (4). Ponadto wycięcia (2) bocznych ścian (3) są lustrzanym odbiciem zakończeń przelotowych otworów (1) umiejscowionych z nimi w jednym rzędzie.
Tytuł | Ażurowy pustak ścienny |
Numer zgłoszenia w UP | P.427427 |
Numer prawa wyłącznego | Pat.235427 |
Data zgłoszenia do UP | 2018-10-16 |
Data udzielenia prawa | 2020-05-20 |
Status w UP | Prawo w mocy |
Tulejowe ogniwo rozłączalne charakteryzuje się tym, że ma korpus o długości zewnętrznej korpusu L1 z odcinka płaskownika o grubości G wygiętego w połowie jego długości na kształt litery U o kąt 180° o promieniu wewnętrznym wynoszącym 1/2 B2, gdzie
Trójczłonowe mimośrodowe złącze kątowe służy do łączenia trzech elementów konstrukcji, element stanowią trzy obejmy utworzone ze zgiętych na kształt litery U płaskowników, przy czym kształt zagięcia dostosowany jest do przekroju poprzecznego łączonych
Wydział Budownictwa
Inżynieria lądowa i transport
Copyright © Politechnika Częstochowska. Wszystkie prawa zastrzeżone.